Vi boktipsar och prickar av Göteborgarnas promenadguides 123 tips. All photos are my own /Hannele L.

6 oktober 2007

Hisingsparken

Brittsommar, soligt +16°C, en fin promenad i Hisingsparken, spegelblankt, träden börjar skifta färg, man njuter. Många sittplatser med underbar utsikt, många vägar att välja på,
ända till Tuve 4H-gård eller upp på utsiktsplatsen. Vid fint väder har RSMH enkel servering ute, våffla o kaffe 20 kr.
Fågelskådare hittar nog ett och annat här i gryningen.S A Hedlunds park ligger vid den sydligaste entrén vid Slätta Damm. Hedlund var chefredaktör vid Göteborgs Handels- och Sjöfartstidning och en kulturpersonlighet i Göteborg. En bit från Bjurslätts gård, Hedlunds bostad, finns en berghäll, en ”gästbok” för familjens besökare.

11 kommentarer:

Jenny Penny sa...

Ja jag får ng pysa iväg tillbokhanden och köpa bokeigar och då.. Annas har man ju sina egna stigar och vägar man går på men det är ju alltid kul att få lite nya tips.

Ha en härlig söndag

Hannele på Hisingen sa...

Jenny Penny, det är verkligen roligt med lite nya tips också, många av promenader här funkar hela året.

Jenny Penny sa...

Det är ju kalas ju.. Jag har bestäm mig nu ska köpa den boken i morgon efter jobbet..

Anonym sa...

Jenny Penny, kul, jag tror inte du ångrar dej.

Jenny Penny sa...

Nu har jag äntligen köpt boken.. den va slut när jag skulle köpa den sist.. Ja jag orkade inte åka om kring och leta efter den så idag hittade jag den..

Men min ser lite annorlunad ut än den du har bild på.. Kan det finnas två?

Ha en trevlig helg.

Hannele på Hisingen sa...

Jenny Penny, det är nog samma bok, jag ser på internet, i min länk där man kan beställa boken, att det är nya bilder på omslaget.

Jenny Penny sa...

Jaha.. Så är det säkert då för att dom ska få sålt lite merböcker kanske..

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så mycket ljuvliga höstbilder!! men herrejissus, hur hinner du med FYRA bloggar!!?? Jag har fullt upp att sköta en, ha en skön höstvecka! Mari.

Hannele på Hisingen sa...

Jenny Penny, första upplagan kanske är slut.

Mari, här är jag bara en gång i veckan :)

RuggigHund sa...

Grym blog! Har länge funderat på att köpa den där boken, får göra det snart. Älskar att promenera och att fota så er blog var väldigt intressant. Idag tänkte vi hitta nåt promenadstråk ut mot havet, funderade på Välen vid Askim, kanske finns med i boken?

Hannele på Hisingen sa...

Joacim, Välen i Askim finns med i boken,
dit har inte vi kommit ännu ;)