Vi boktipsar och prickar av Göteborgarnas promenadguides 123 tips. All photos are my own /Hannele L.

13 juli 2016

Geocaching skattjakt med GPS

Här kan du få en fadder för att lära dej. Det kan vara ett roligt inslag till promenaderna. Hinner man inte gå på organiserad skattjakt, kan man gå när som helst. Registrera dej på http://www.geocaching.se/ eller http://www.geocaching.com/ och då får man reda på GPS-koordinater till gömmorna. Ande dina hemkoordinater på webben. Lägg in koordinaterna i din GPS, ut och leta.

7 kommentarer:

Suzan sa...

Spännande tips!

Hannele på Hisingen sa...

Suzan, jag har inte gjort det själv, men min son är ute och letar skatt ganska ofta. Roligt för hela familjen, man ser nya platser och upptäcker sin närmiljö på nytt sätt.

Lily sa...

I was wondering: could you tell me, if there is anywhere close to Göteborg, where there is snow in December? Like east, a little inwards perhaps?
We're thinking of visiting the Christmas market and would like to see some snow afterwards...

Hannele på Hisingen sa...

Sarah Sofia, yes, at Liseberg Christmas market, they have Ice, Rnneberg på Hisingen, Frölunda borg, etc.

Unknown sa...

Och vad heter sonen med sitt Geocache namn?Jag håller oxå på med detta och är det så att någon är intresserad att börja kan man gå in på en fadderlista och anmäla sig så kan man få en erfaren cachare som hjälp för att komma igång.
http://www.geocaching.se/?page=contentpages/fadder
Jag såg din blogg när jag planerade en cache om slottsberget och såg dina bilder. Jag hör av mig senare när den är färdig så kan du ju lägga en länk till den här
j-annie
jan.cardell@gmail.com

Lena Björndahl sa...

Hej, bra sajt! Jag har gjort ett litet inlägg om den på "säg Hej till Göteborg" på projektgoteborg.se
// Lena

Hannele på Hisingen sa...

Lena, trevligt :)
Ut och promenera mer..