Vi boktipsar och prickar av Göteborgarnas promenadguides 123 tips. All photos are my own /Hannele L.

7 juli 2012

Sandsjöbacka

Mycket speciell natur att njuta av hela året.Man kan se E20 motorvägen, men inte höra den.Sandsjöbackas naturreservat ligger i tre kommuner; Göteborg, Mölndal och Kungsbacka, finns många leder att välja på.Väldigt osvenskt landskap med ljunghed och betande får.Betande får håller ljunglandskapet öppet.Uppe från höjden kan man se Sandsjön.Landskapet är vackert och varierande, man kan se olika djur.Markerade fina stigar, om man bara vet, vart orange leder.Lika bra att ta med fika, promenaden kan bli ganska lång.Man ser inte så mycket av sjön, för vassen står i vägen.

6 kommentarer:

Ingrid E sa...

Så fint där är! Hur kom ni in i reservatet? Åkte ni på E&:an dit?

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid E, vi åkte Säröleden, Lindomevägen och Långås, inte helt självklart att hitta, E20 går nog också bra. Väldigt vackert, intressant, om man vet mer om djur och växter.

Anonym sa...

Det här området har jag ju sett många gånger från motorvägen, men visste inte att det var så stort!

Hannele på Hisingen sa...

Gunilla, visst har man sett och kört förbi, värt att stanna och ta en promenad, väldigt speciell natur och säkert vackert på hösten med all ljung.

Resa med Herbert sa...

Hej Hannele!

Jag kom inte in på din blogg "Hanneles paradis" så jag gick in här istället, och vad hittade jag här, om inte ett ställe, som jag länge velat besöka, så nu blir det ett besök endera dagen.

Fint reportage du har gjort, tack så mycket. Irene

Hannele på Hisingen sa...

Irene, jättefint ställe, ta med fika (fattar inte, vad som är fel med min blogg nu).